Sunday 11 December 2011

Aku Insan Terpilih?

Bismillahirrahmanirrahim.
1st sekali, aku memang tak tahu macam mana
 nak start entry kali ni.  2nd, aku begitu teruja ingin berkongsi
kisah aku yang terpilih, ya! Dipilih untuk digodam FBnya :(
3rd, hairan. Kenapa? Mengapa? Aku yang terkena?
Aku. Aku hanyalah pengguna Facebook yang boleh dikatakan
entah muncul dari mana. Geng2 lepak aku dalam FB pun cuma
kawan-kawan sekolah yang totally perempuan. Geng2 lepak lelaki
ada la jugak yang kenal secara, entah. Kita berkenalan hanya dalam
laman mukabuku :) Takdir kot kenal depa suma.
Aku bukanlah retis-metis (artis)
Bab2 blogging, aku silent reader.
Bab2 vlogging aku tumpang tengok saja depa duk
berceloteh dalam youtube.
Pendek kata, ehem. Tak Mungkin la aku akan jadi mangsa hacker.
Tak sama sekali. Nak kata aku hot dalam Facebook. HAHA
Jauh sekali! Siapalah aku ini. Pernah dengar berita laman web kerajaan
digodam tu kan? HAHA. Sadis-sadis. Aku siap gelak lagi
bila perkara tu terjadi, tapi bila da batang hidung sendiri dicuit. auch!
my privacy yaw!
HAHA Dulu kan, heboh la depa pakat dok kata hacker nak serang FB
"whatttta??? do I look like I care??" kata aku.
4th,  Memang salah aku, mengabaikan step2 untuk mengupkan
protection (yang mintak nombor phone tuu)
Tibalah saat aku perasan yang ada post yang aku tak post
pada waktu yang aku tak online dan dan of course part penting,
private messageku telah dibaca :(


Post tentang seseorang itu
*burung hantu kan aku? HAHA
geng tengah malam ;)*


Canggih ayat 'aku'
Tak pernah aku puji mana-mana
lelaki yang aku tak kenal :(

Setelah semua ni berlaku, aku tetap cool. Sebab, 1) aku macam, tak percaya mula2
yang aku dah dihack. Positive thinking tak bertempat kan?
2) Password aku dia tak kacau pun 
3) Rasa suka berkongsi sesuatu dengan orang lain memang dah tertanam dalam diriku

dan... here it  goes .. here it goes !!!!




Want to know something? Baru je semalam, aku remove semua pictures yang entah apa2, aku Upkan level protection dan tengoklah . HACKER.

Dan sejujurnya, setelah aku dapati FB aku was hacked, aku ta tahu na buat apa
I had given choice 1) Tukar password 2) Block FB tu terus so that nobody will use it
Tapi apa yang aku buat? YES! close the tab. Aku pun pergi tusyen rilex2 je.
HAHA. Masa cikgu bagi explanation of corse la aku dok teringatkan FB aku..
"Ya Allah FB aku FB aku ... banyak da join group.. banyak da friend tetiba kena hack..ya Allah"
Dan aku cuba rilekskan diri, dengan kerabunan tentang IT, aku pun manage to get back my FB
yay!! alhamdulillah. Tapi, frankly I say, mood online FB sedikit pudar :)
Dan satu peringatan, jangan senang-senang nak add apps dalam FB because sometime, it
might be fake punya apps yang inginkan password korang semata-mata :) watch out yaw :)


Mungkinkah anda yang
bakal menjadi mangsa?
Kalau nak rasa, try-try la buat don't know
pasal protection FB korang :)
InsyaAllah terkena







4 comments:

  1. ohh . betol ke ? aku tak pcaya je rasa ... bkn fmili my mna2 TERsign in ?? kna brapa kali ?

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ehem, law family stakat sign in cukup la kan, ni smapai da change password siap . dah tu dlm fmily aku, aku je duk meratah FB ni.. hehe :)

    ReplyDelete